Puhujat

 

Tuomas Manninen

Tuomas Manninen on pitkän linjan asiakaskokemuksen, designin ja brändin johtamisen ammattilainen. Viimeisten vuosien aikana hän on rakentanut OP Ryhmässä designista kilpailuetua tuottavan kompetenssin.

Terhi Kärpänen

Terhi Kärpäsellä on pitkä kokemus asiakaskokemuksen kehittämisestä rahoitussektorilta ja tietoliikennealalta. Hänen vahvuusalueitaan ovat asiakasymmärrykseen pohjautuva digitaalinen liiketoiminnan kehittäminen, käyttäjäkeskeinen suunnittelu, digitaalinen markkinointi sekä tekoälyn ja business intelligencen hyödyntäminen palvelujen kehittämisprojekteissa.

Krista Keränen

Krista Keränen on väitellyt tohtoriksi Cambridgen yliopistosta aiheenaan palveluliiketoiminnan johtaminen, yhteiskehittäminen ja palvelumuotoilu. Kristalle on kertynyt kokemusta yli 500 projektin/koulutuksen vetämisestä (palveluliiketoiminnan kehittäminen, yhteiskehittäminen (co-creation), innovaatiot ja muotoiluajattelu (design thinking, service design). Hän on toiminut Laurea-ammattikorkeakoulussa mm. innovaatio- ja yrittäjyysjohtajana sekä vastannut palveluliiketoiminnan tutkimuksesta.

Laura Mäkelä

Laura Mäkelä on viestintä- ja tietoasiantuntija, joka on tuonut Tilastokeskuksen toimintakulttuuriin palvelumuotoilun menetelmiä. Nyt Laura tiimeineen uudistaa Tilastokeskuksen verkkosisältöjä palvelumuotoilun keinoin mittavassa uudistushankkeessa, jossa pistetään uusiksi niin palveluiden tuotanto kuin niiden esittäminen käyttäjille. Uudistuksessa käyttäjäpersoonat ohjaavat konseptisuunnittelua ja ominaisuuksien määrittelyä.

Mikael Seppälä

YTM, KTM, KM, MBA Mikael Seppälä työskentelee yhteisöasiantuntijana Sitra Labissa, joka on Sitran yhteiskunnallisen koulutuksen toimintaa ja jonka puitteissa kiihdytetään suomalaisen yhteiskunnan valmiuksia taklata pirullisia ongelmia. Mikaelin virtuaalista työpöytää voisi kuvata hashtageillä #collectiveintelligence #systemicdesign #socialinnovation #networktheory.

Ulla Jones

Ulla Jones vetää DNA:n Brändi ja asiakaskokemus -tiimiä, jossa yhdistyy brändin kehitys, palvelumuotoilu ja asiakasymmärrys yhdeksi konsernitason toiminnoksi. Ihmiskeskeinen kehittäminen ja syvä asiakasymmärrys ovat keskiössä Ullan työssä, joka perustuu hänen filosofiaansa: tutkiminen ja analysoiminen empatian, intuition ja rohkeuden siivittämänä johtaa uuden löytämiseen.